15 Ιανουαρίου 2017

ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΡΟTΑΣΕΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ


Τα σχολια μας (με μπλε γραμματα)

ο Πρόεδρος Αναστασιάδης πρότεινε:

-Ένα ισχυρό ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ
-Υπηρχαν και ακομα υπαρχουν 2 Ψηφισματα του Σ.Α- ΟΗΕ απο το ετος 1975 και ομως δεν εφαρμοστηκαν απο την Τουρκια η οποια εξακολουθει να επιμενει στην διατηρηση των τουρκικων στρατευματων στα κατεχομενα σαν εγγυητες (!) για την μειονοτητα των τουρκοκυπριων ενω 6/7.000 τουρκοκυπριοι περνουν καθημερινα την πρασινη ζωνη και πανε στην ελευθερη Κυπρο για να εργαστουν χωρις να "ανοιξει ρουθουνι"
Επομενως η Τουρκια να σεβαστει αυτες τις αποφασεις και τα ψηφισματα και να αποσυρει αμεσως τα τουρκικα στρατευματα ως αρχη για περεταιρω συνομιλιες- διαφορετικα ο Αναστασιαδης να αποχωρησει απο την Γενευη και να σταματησουν αμεσα αυτες οι συνομιλιες θετοντας τον Γ.Γ του ΟΗΕ προ των ευθυνων του ωστε ο ιδιος και η Ε.Ε να πεισουν την Τουρκια οτι πρεπει να αποσυρθουν τα τουρκικα στρατευματα αφου υπαρχουν αποφασεις του ΟΗΕ απο το ετος 1975 και πρεπει να εφαρμοστουν αν η τουρκια επιθυμει λυση του Κυπριακου και συνεχιση του διαλογου
Να ερωτηθει ΤΩΡΑ εγγραφως και δημοσιως  ο Γ.Γ του ΟΗΕ και να δωσει επισημη απαντηση αν τα ψηφισματα των συνελευσεων του ΟΗΕ   365/1974-    367/1975- 541/1983 και 544/.1983 εξακολουθουν να υφιστανται η εχουν καταργηθει  και αν υφιστανται να ερωτηθει γιατι δεν εφαρμοζοναι απο την Τουρκια ετσι ωστε να παρει θεσει ο ΟΗΕ με την Ε.Ε  πιεζοντας την Τουρκια να υλοποιησει ΑΜΕΣΑ αυτα τα ψηφισματα ωστε να συνεχιστουν οι συνομιλιες


-Τριμερές Σύμφωνο Φιλίας Τουρκίας, Ελλάδας, Κύπρου (!)
-Ακομα και χιλια τετοιου ειδους συμφωνα φιλιας και να υπογραφουν- δεν θα εχουν κανενα αποτελεσμα αφου οι Τουρκοι "διακρινονται" για την "μπαμπεσια τους" και το αποδεικνυουν μεχρι σημερα αφου "αγκαλιες και φιλια" με τις ελληνικες κυβερνησεις και την ιδια στιγμη παραβιαζουν καθημερινα τον ελληνικο εναεριο χωρο και φορτωνουν καθημερινα την ελλαδα με λαθρομεταναστες -κουμασια- καθε καρυδιας καρυδι κερδιζοντας εκατονταδες χιλιαδες ευρω αφου "τα παιρνουν" απο τους λαθρομεταναστες αλλα και απο την Ε.Ε. με το προσχημα να σταματησουν την αθροα εισροη λαθρο μεταναστων στην ελλαδα και κατ επεκταση στην Ε.Ε 

-Μεταβατική περίοδο, κατά την οποία θα υπάρχει πολυεθνική αστυνομική δύναμη στην Κύπρο, με στόχο την αποτροπή και αντιμετώπιση απειλών στην ασφάλεια
-Σε ενα ενιαιο κρατος (αν γινει) δεν χρεαζεται ξενη πολυεθνικη αστυνομικη δυναμη αφου το κρατος θα εχει την δικη του αστυνομια με ελληνοκυπριους και Τουρκοκυπριους αστυνομικους -
Μπορει ομως να υπαρχει δυναμη κυανοκρανων του ΟΗΕ για ενα χρονικο διαστημα μεχρι την πληρη ομαλοποιηση μετα την μεταβατικη περιοδο
Το θεμα της εκ περιτροπης Προεδρου της Κυπρου απο Ελληνοκυπριο και Τουρκοκυπριο προεδρο ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ αφου σαν ενιαιο Δημοκρατικο κρατος οπου θα συνυπαρχουν Ελληνοκυπριοι και Τουρκοκυπριοι μπορει οιοσδηποτε  να θετει υποψηφιοτητα για την Προεδρια σε εθνικες εκλογες οποτε γινουν 
Το ιδιο και για βουλευτες για το Κυπριακο Κοινοβουλιο αλλα και εκλογες τοπικης αυτοδιοικησης
Σ’ αυτό το πλαίσιο, πρόσθεσε, αποτελεί ισχυρή του πεποίθηση ότι, πέραν από την εσωτερική δομή και μηχανισμών ασφάλειας, όπως αναλύονται στην πρόταση του εκτενώς, πρέπει να υπάρξει ένα ισχυρό ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, το οποίο θα διασφαλίζει και θα εγγυάται την ομαλή και ασφαλή εφαρμογή των προνοιών της λύσης, καθώς και της κατάστασης πραγμάτων μετά τη λύση και την κυριαρχία, εδαφική ακεραιότητα και συνταγματική τάξη της ενωμένης Κύπρου.
«Λαμβάνοντας υπόψη τις ιστορικές εξελίξεις του παρελθόντος και του status quo που επικρατεί, η οποιαδήποτε παρουσία ξένων στρατευμάτων ή τα δικαιώματα εγγυήσεων και επεμβάσεων θα θεωρούνταν από την Ελληνοκυπριακή κοινότητα ως μη ισορροπημένη διευθέτηση», τόνισε.
Περαιτέρω, πρόσθεσε, «τέτοιες διευθετήσεις ασφάλειας θα προσέδιδαν μια αίσθηση υπεροχής της μίας κοινότητας με το αρνητικό του ότι θα γινόταν αντιληπτή ως απειλή για την άλλη κοινότητα».
Ως αποτέλεσμα, σημείωσε, θα ανατρεπόταν η πολιτική ισότητα, με την επικράτηση αδιεξόδων και αστάθειας επί της οικοδόμησης συναίνεσης και μιας λειτουργικής ομόσπονδης κυβέρνησης.
«Επιπρόσθετα των εσωτερικών ρυθμίσεων της συμφωνίας επίλυσης και της πρότασης μου, η οποία ήδη καταδεικνύει ότι η ανάγκη για οποιεσδήποτε εγγυήσεις ή ξένα στρατεύματα είναι αχρείαστη, επιτρέψετε μου ως ηγέτης της Ελληνοκυπριακής κοινότητας και Πρόεδρος ενός κράτους-μέλους της ΕΕ και του ΟΗΕ να εισηγηθώ ότι η ιδιότητα της ενωμένης Κύπρου ως μέλος των Ηνωμένων Εθνών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρέχει την καλύτερη μορφή ασφάλειας και εγγύησης της κυριαρχίας, της ανεξαρτησίας και της εδαφικής ακεραιότητάς της από οποιεσδήποτε εξωτερικές απειλές», επισήμανε ο κ. Αναστασιάδης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «αρχής γενόμενης από τα Ηνωμένα Έθνη, και τον καταστατικό χάρτη τους, μέσω των διάφορων προνοιών του, εγγυάται την εδαφική ακεραιότητα και την πολιτική ανεξαρτησία των μελών του και προνοεί τον τρόπο επίλυσης διαφορών ή διενέξεων μεταξύ των κρατών-μελών του και την απαραίτητη υιοθέτηση δράσης κατά τρόπο που θεωρεί απαραίτητο, έτσι ώστε να διατηρηθεί ή να επανακτηθεί η διεθνής ειρήνη και ασφάλεια».
Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας αναφέρθηκε εκτενώς στην πρόοδο που έχει επιτευχθεί μέχρι στιγμής στις διαπραγματεύσεις, ενώ περιγράφοντας την πρότασή του, είπε ότι έχει αναγνωρίσει πως για να συμφωνηθεί μια μεταβατική περίοδος, πρέπει να δημιουργηθεί μια πολυεθνική αστυνομική δύναμη, με στόχο την πρόληψη ή την αντιμετώπιση οποιωνδήποτε απειλών στην ασφάλεια είτε Ελληνοκυπρίων είτε Τουρκοκυπρίων.
Σε σχέση με την ΕΕ επισήμανε ότι όλοι οι πολίτες της ενωμένης Κύπρου θα απολαμβάνουν πλήρως των βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων και ελευθεριών της ευρωπαϊκής οικογένειας και έκανε ιδιαίτερη μνεία στα άρθρα 42(7) και 222(1) της Συνθήκης της ΕΕ, τα οποία, όπως υπέδειξε, αναφέρονται στην υποχρέωση που έχει η ΕΕ να συνδράμει κράτος-μέλος σε περίπτωση που είναι θύμα ένοπλων εχθροπραξιών.
Ο Πρόεδρος της Κύπρου εξήγησε ότι η πρόταση του προνοεί την καθιέρωση ενός συμφώνου φιλίας μεταξύ Ελλάδας, Τουρκίας και Κύπρου. Ενός συμφώνου, πρόσθεσε, «το οποίο μπορεί να αποτελέσει τη βάση στερεών θεμελίων για τη μελλοντική σχέση των τριών χωρών, προς όφελος των λαών τους».
Παράλληλα, είναι προς το βέλτιστο συμφέρον της Κύπρου, σημείωσε, η οποία απολαμβάνει εξαίρετες σχέσεις με όλους τους γείτονες της, να επεκτείνει τους συνεταιρισμούς της στην άμεση περιοχή, μέσω της δημιουργίας μιας συμμαχίας με την Τουρκία, «ενός γείτονα με τον οποίο μοιραζόμαστε κοινές ανησυχίες και προκλήσεις».
Είναι γι’ αυτούς ακριβώς τους λόγους, είπε ο κ. Αναστασιάδης, «που έχω συχνά τονίσει τις φανερές θετικές επιπτώσεις από την επίτευξη λύσης, σε τριμερές, περιφερειακό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, αφού είμαι πεπεισμένος ότι αυτό πρέπει να είναι κοινός μας στρατηγικός στόχος και όραμα που πρέπει να καθοδηγεί τις παρεμβάσεις μας και τις διαπραγματεύσεις που θα ακολουθήσουν σήμερα και τις επόμενες μέρες και εβδομάδες».
Η επίτευξη μιας διαρκούς και βιώσιμης λύσης, τόνισε περαιτέρω, θα προωθήσει την περιφερειακή ειρήνη, ασφάλεια και προβλεψιμότητα και με τη σειρά της η ενωμένη Κύπρος θα είναι ένα εξαιρετικό πρότυπο μιας ευημερούσας, δίκαιης και ειρηνικής κοινωνίας στην ταραγμένη κοινή μας γειτονιά, την Ανατολική Μεσόγειο.
Επίσης, ο Κύπριος Πρόεδρος ανέφερε ότι αυτό «θα δημιουργήσει μια νέα περίοδο φιλίας, με θετικές επιπτώσεις στις σχέσεις ΕΕ ? Τουρκίας και στη γενικότερη ασφάλεια και ενεργειακή αρχιτεκτονική της ΕΕ».
Πρώτα απ’ όλα, επεσήμανε, «θα είναι προς όφελος όλων των Κυπρίων, δημιουργώντας συνθήκες ειρηνικής συνύπαρξης και ευημερούσας συνεργασίας, ανεξάρτητα από την εθνική, πολιτιστική και θρησκευτική διαφορετικότητά τους, προς όφελος των μελλοντικών γενιών». Θα είναι, μια λύση σε ένα διεθνές πρόβλημα, το οποίο έχει παραμείνει στην ημερήσια διάταξη των Ηνωμένων Εθνών τις τελευταίες δεκαετίες, θα προσφέρει ένα φάρο ελπίδας ότι ακόμη και τα πιο δύσκολα προβλήματα μπορούν να επιλυθούν ειρηνικά μέσωΝ των Ηνωμένων Εθνών, σημείωσε.
Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης εξέφρασε την πεποίθηση ότι η παρουσία όλων στη διάσκεψη επιβεβαιώνει την πολιτική προσήλωση να εμπλακούν εποικοδομητικά και σε καλό πνεύμα και θέληση, ώστε να επιτευχθεί συμφωνία ή τουλάχιστον να γεφυρωθούν διαφορές στο κεφάλαιο της ασφάλειας και των εγγυήσεων, για να ανοίξει ο δρόμος για την επίτευξη μιας περιεκτικής λύσης του Κυπριακού.
Η τοποθέτηση- παρέμβαση του κ. Αναστασιάδη στη διάσκεψη δόθηκε στη δημοσιότητα με καθυστέρηση μίας ημέρας, αφού ήδη από την προηγουμένη (12.1.2017) το ΓΤΠ της Κυπριακής Δημοκρατίας είχε δώσει στα ελληνικά το κείμενο της τοποθέτησης του Έλληνα υπουργού των Εξωτερικών, Νίκου Κοτζιά.
Η παράλειψη αυτή επισημάνθηκε από το ΑΠΕ-ΜΠΕ προς τον Κύπριο κυβερνητικό εκπρόσωπο με αίτημα να δοθεί στη δημοσιότητα αυτούσιο το κείμενο της παρέμβασης – τοποθέτησης του Προέδρου Αναστασιάδη. Προφανώς, η τοποθέτηση δόθηκε τελικά στη δημοσιότητα και για τον λόγο ότι υπήρξε από ορισμένους αμφισβήτηση κατά πόσο ο κ. Αναστασιάδης αναφέρθηκε όντως και στην ιδιότητα του ως Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Τέλος, έχει ερωτηθεί από το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Κύπριος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Νίκος Χριστοδουλίδης -ο οποίος όμως ακόμη δεν έχει απαντήσει- κατά πόσον έχουν κρατηθεί από τα Ηνωμένα Έθνη επίσημα πρακτικά για τη διάσκεψη ή η ελληνοκυπριακή αντιπροσωπεία κράτησε δικά της; «Αν δεν τηρήθηκαν πρακτικά ποιος ήταν ο λόγος;», καταλήγει η ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ