24 Απριλίου 2015

ΚΑΙΡΟ συναυλία στον Άγιο Γεώργιο (ΦΩΤΟ)

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΠΟΛΥΓΕΝΗΣ 
ΡΟΜΦΑΙΑ g,r

Μια συγκινητική συναυλία πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 23 Απριλίου στον αύλειο χώρο του ιστορικού ναού του Αγίου Γεωργίου.
Η συναυλία αποτελούνταν απο δύο προγράμματα το ένα από τον Έλληνα Αιγυπτιώτη Δημήτρη Παπαδημητρίου και το άλλο από τον διάσημο Αιγύπτιο καλλιτέχνη Omar Khairat.
Να αναφερθεί πως κατά τη διάρκεια της συναυλίας ο Πατριάρχης Θεόδωρος, παρασημοφόρησε με τον ανώτατο Ταξιάρχη του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας το ζεύγος Αθανάσιο και Μαρίνα Μαρτίνου.
Ακολουθεί η ομιλία του Πατριάρχη Αλεξανδρείας:
Ο διάσημος της φυσικής Αϊνστάιν είπε ότι υπάρχουν μόνο δύο τρόποι για να ζήσεις τη ζωή σου.
Ο ένας είναι να ζεις λες και τίποτα δεν είναι ένα θαύμα. Ο άλλος είναι να ζεις λες και όλα είναι ένα θαύμα.
Και σήμερα μαζευτήκαμε εδώ για να εορτάσουμε με μουσικές εξαίσιες, όπως θα έλεγε και ο Αλεξανδρινός Ποιητής, το θαύμα της Ιεράς Μονής του Αγίου Γεωργίου.
Θαύμα διότι η Μονή αυτή καταστρατήγησε τους φυσικούς νόμους του χρόνου και συνεχίζει το ταξίδι της αιώνες τώρα.
Θαύμα διότι, αιώνες τώρα, η Μονή αυτή ενώνει το γήινο και το ουράνιο. Θαύμα διότι, αιώνες τώρα, η Μονή αυτή ενώνει έθνη, γλώσσες και λατρείες.
Θαύμα διότι, αιώνες τώρα, η Μονή αυτή σπάει τον μεσότοιχο του φραγμού και αδελφοποιεί διά της αγάπης.  
Ο Παρθενώνας του Χριστιανισμού στην Αίγυπτο ανέκτησε το αρχικό του κάλλος. Ο προμαχώνας της πίστης αποτίναξε τα σημάδια του χρόνου.
Το αειθαλές δέντρο της αγάπης του Θεού άνθισε και πάλι. Η πυξίδα της Ορθοδοξίας κουρδίστηκε και συνεχίζει να δίνει νόημα ζωής σε κάθε καρδιά δεκτική που χτυπά στη γλυκιά πατρίδα, στην Αίγυπτο.
Στη ζωή μου δεν έχω συνηθίσει να περιμένω άπρακτος και θλιμμένος πίσω από κλειστές πόρτες.
Κρούω τις θύρες και με θάρρος αφήνω τη φωνή της καρδιάς μου να ακουστεί.
Η φωνή μου ακούστηκε. Τόσο ο Πρόεδρος Σίσι, όσο και ο Πρωθυπουργός Μάχλεμπ, πίστεψαν στο όραμά μου και διευκόλυναν το έργο μου.
Αντίδωρο σήμερα τους προσφέρω μνημείο πίστης και παγκόσμιου πολιτισμού· όαση ψυχής και πνεύματος στην καρδιά της αιγυπτιακής πρωτεύουσας· θησαυρό κρυμμένο καλά στο παλαιό Κάιρο· ανοιχτή πρόσκληση σε ένα ταξίδι στο χρόνο, από το αρχαίο νειλόμετρο έως τις κατακόμβες και από τη Ροτόντα έως τις ζωγραφιές του Παρθένη.
Και ήρθε ο Θανάσης ο Μαρτίνος με το περίσσευμα της πιστεύουσας καρδιάς του να ενώσει για μια ακόμη φορά τις χώρες που χωρίζει η Μεσόγειος, αλλά ενώνει η ιστορία. Αναβίωσε με τη γενναιοδωρία του τις εποχές των μεγάλων ευεργετών.
Αναστήλωσε με τη μεγαλοψυχία του ένα ακόμη μνημείο-σύμβολο της μισγάγγειας δύο αρχέγονων πολιτισμών, του αιγυπτιακού και του ελληνικού.
Συνδαύλισε τον Φάρο της μνήμης και της πίστης που φωτίζει την οικουμενική Ορθοδοξία από τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες μέχρι τον αιώνα του Αγίου Νεκταρίου και την αυγή της τρίτης μετά Χριστόν χιλιετίας.
Στον τόμο που γράφτηκε για τα πρώτα δέκα έτη της πατριαρχικής μου διακονίας, αναφέρθηκε χαρακτηριστικά ότι η αναστήλωση του Αγίου Γεωργίου αποτελεί την κορωνίδα της ανακαινιστικής μου προσπάθειας.
Ας πούμε καλύτερα ότι είναι μια ακόμη κορυφή. Πολλές όμως ακόμη κορυφές περιμένουν τον παροδίτη της ζωής που σας μιλά για να τις κατακτήσει προς δόξαν Κυρίου.
Διότι, μπορεί ρυτίδες πολλές και βαθιές να είναι γραμμένες στο μέτωπό μου, ωστόσο δεν είναι γραμμένες στην καρδιά μου.
Η καρδιά μου παραμένει νέα, όπως και τότε που ξεκινούσα την ιερατική μου πορεία σαράντα χρόνια πριν στην Κρήτη.
Και, όπως τότε, η καρδιά μου λαχταρά μόνο ένα πράγμα: να υποστασιάζω την ύπαρξή μου ως αγάπη για τον Θεό και τον άνθρωπο· να υπάρχω μόνο επειδή αγαπώ. Αμήν!
sinavlia-1
sinavlia-2
sinavlia-3
sinavlia-5
sinavlia-6
sinavlia-8
sinavlia-9
sinavlia-10
sinavlia-11
sinavlia-12
sinavlia-13
sinavlia-14
sinavlia-15
sinavlia-16
sinavlia-18
sinavlia-19