25 Μαρτίου 2015

Διαμελισμένα κορμιά και συντρίμμια του αεροπλάνου στις Γαλλικές Άλπεις

- Ξανάρχισαν οι έρευνες στα συντρίμμια του αεροπλάνου τύπου Airbus της Germanwings
- Τι δείχνει το μαύρο κουτί που βρέθηκε και στο οποίο έχουν καταγραφεί οι ήχοι στο πιλοτήριο
- Σύμφωνα με την γαλλική κυβέρνηση το αεροπλάνο δεν εξερράγη, κάτι που μειώνει τις πιθανότητες τρομοκρατικού χτυπήματος
- Νεκροί και οι 150 που επέβαιναν στο αεροπλάνο που συνετρίβη στις Γαλλικές Άλπεις

-Οi πτήσεις των ελικοπτέρων που μεταφέρουν τους ερευνητές στον τόπο της συντριβής του Airbus A320 της Germanwings επαναλήφθηκαν σήμερα το πρωί από το αεροδρόμιο της Σεν-λεζ-Αλπ (νότιες γαλλικές Άλπεις), όπως έγινε γνωστό από δημοσιογράφο του Γαλλικού Πρακτορείου.

Τέσσερα ελικόπτερα της Χωροφυλακής προσγειώθηκαν λίγο πριν από τις 09:00 (ώρα Ελλάδας) στο εν λόγω αεροδρόμιο, στο οποίο βρίσκονται περίπου 30 άτομα, τα περισσότερα ένστολα.Όλα τα ενδεχόμενα πρέπει να εξετασθούν για να εξηγηθεί γιατί το γερμανικό Airbus A320 συνετρίβη χθες, Τρίτη, σε πλαγιά των Άλπεων, όμως μια τρομοκρατική επίθεση δεν είναι το πιο πιθανό σενάριο, δήλωσε σήμερα ο γάλλος υπουργός Εσωτερικών Μπερνάρ Καζνέβ στον ραδιοσταθμό RTL.

Ο υπουργός εξήγησε πως "τα συντρίμμια του αεροπλάνου είναι συγκεντρωμένα σε μια επιφάνεια 15 στρεμμάτων, είναι ασφαλώς μια σημαντική έκταση επειδή η πρόσκρουση ήταν ισχυρή, αλλά αυτό δείχνει πως το αεροπλάνο φαίνεται ότι δεν εξερράγη" και γι' αυτό το τρομοκρατικό σενάριο "δεν είναι το σενάριο που προκρίνουμε".

Ο Καζνέβ επιβεβαίωσε πως το μαύρο κουτί που βρέθηκε χθες ήταν ο καταγραφέας ήχων και συνομιλιών στο πιλοτήριο και πρόσθεσε πως έχει υποστεί ζημιές, αλλά εξακολουθεί να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αντληθούν πληροφορίες.

Νωρίτερα πηγή προσκείμενη στην έρευνα είχε δηλώσει πως το CVR (cockpit voice recorder, το μαύρο κουτί στο οποίο καταγράφονται όλοι οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο) βρέθηκε, έχει υποστεί ζημιές και μεταφέρθηκε σήμερα το πρωί στο BEA (Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων) στο Παρίσι, ενώ συνεχίζεται η αναζήτηση του δεύτερου μαύρου κουτιού, στο οποίο καταγράφονται τα δεδομένα της πτήσης.

Η εξέταση του CVR θα επιτρέψει στους ερευνητές να ακούσουν τις συνομιλίες ανάμεσα στους πιλότους, αλλά επίσης όλους τους ήχους και τις ανακοινώσεις που ακούσθηκαν στο πιλοτήριο και τους συναγερμούς που μπορεί ενδεχομένως να ήχησαν.

Μια λεπτομερέστερη ακουστική ανάλυση μπορεί επίσης να επιτρέψει να γίνει γνωστή για παράδειγμα η κατάσταση λειτουργίας των κινητήρων.

Όμως μόνον η εξέταση και των δύο μαύρων κουτιών θα επιτρέψει στους ερευνητές να κατανοήσουν με βεβαιότητα τις ακριβείς συνθήκες της τραγωδίας. Διότι το δεύτερο μαύρο κουτί, το FDR (flight data recorder, καταγραφέας δεδομένων πτήσης), καταγράφει δευτερόλεπτο το δευτερόλεπτο όλες τις παραμέτρους σε 25 ώρες πτήσης (ταχύτητα, ύψος, πορεία...).

Υπεύθυνοι του BEA, στο οποίο έχει ανατεθεί η έρευνα αυτή, πρόκειται να δώσουν συνέντευξη Τύπου στην έδρα του Γραφείου σήμερα στις 17:00 (ώρα Ελλάδας) στο Μπουρζέ, προάστιο του Παρισιού.

Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ