29 Δεκεμβρίου 2012

Παπακωνσταντίνου: Δεν έχω καμία απολύτως σχέση με οποιονδήποτε λογαριασμό στη λίστα

Σε δηλώσεις του στο Πρώτο Πρόγραμμα ο πρώην Υπουργός Γιώργος Παπακωνσταντίνου από την Ολλανδία όπου βρίσκεται, είπε για την υπόθεση της λίστας και την ανάμιξη του ονόματος του, πως δεν έχει κάνει καμία αλλοίωση και αναρωτήθηκε αν είναι ποτέ δυνατόν να έπαιρνε αυτό το «ηλίθιο» ρίσκο.
Δήλωση Γιώργου Παπακωνσταντίνου
«Τις τελευταίες ώρες γίνεται μια άθλια διαδικασία διαρροών και περιγραφών ονομάτων γύρω από τη «λίστα Λαγκάρντ», σύμφωνα με την οποία «φωτογραφίζονται» άτομα του ευρύτερου συγγενικού μου περιβάλλοντος και γίνονται εικασίες περί «αλλοίωσης».
Δηλώνω κατηγορηματικά τα εξής:
1. Καμία απολύτως σχέση δεν είχα και δεν έχω με οποιονδήποτε λογαριασμό στη λίστα.
2. Καμία απολύτως παρέμβαση στα στοιχεία που εγώ ζήτησα και έλαβα από τις Γαλλικές αρχές δεν έχω κάνει - παρέδωσα στους αρμόδιους τα πλήρη στοιχεία που μου παραδόθηκαν.
3. Εάν υπάρχουν λογαριασμοί στη λίστα που αφορούν σε πρόσωπα του ευρύτερου συγγενικού μου περιβάλλοντος, είναι κάτι το οποίο δεν εγνώριζα μέχρι σήμερα.
4. Είναι αυτονόητο ότι όλοι αυτοί οι λογαριασμοί θα ελεγχθούν πλήρως για να φανεί η αλήθεια.
Δεν πρόκειται να αποδεχθώ την κατασκευή ενοχής εκεί που δεν υπάρχει ούτε να γίνω εξιλαστήριο θύμα σε αυτήν την υπόθεση. Άλλωστε με δική μου πρωτοβουλία φρόντισα να έρθουν τα στοιχεία αυτά στην Ελλάδα και τα παρέδωσα στον ΣΔΟΕ για να γίνει έλεγχος.
Ζητώ να έρθουν όλα τα στοιχεία στο φως - ονομαστικά και άμεσα - και να γίνει πλήρης διερεύνηση».
Τι προβλέπει ο κανονισμός Βουλής και ο νέος νόμος περί ευθύνης υπουργών
Τη δυνατότητα, η Βουλή να αναθέσει σε Τριμελές Γνωμοδοτικό Συμβούλιο, τον νομικό έλεγχο των στοιχείων της κατηγορίας και την αξιολόγηση της βασιμότητας τους, προβλέπει ο νόμος περί ευθύνης υπουργών ο οποίος ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2011 επί υπουργού Δικαιοσύνης Χάρη Καστανίδη.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, η πρόταση για άσκηση ποινικής δίωξης υποβάλλεται από 30 τουλάχιστον βουλευτές με συγκεκριμένη αναφορά στα στοιχεία της αξιόποινης πράξης και μνεία των διατάξεων που παραβιάστηκαν.
Η Βουλή πάντως, μπορεί, αφού έχει υποβληθεί το αίτημα για τη σύσταση Επιτροπής Προκαταρκτικής εξέτασης, να αποφασίσει με πλειοψηφία 151 ψήφων την ανάθεση της υπόθεσης στο Τριμελές Γνωμοδοτικό Συμβούλιο που αποτελείται από έναν αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου και δύο εισαγγελείς. Εντός ορισμένης προθεσμίας θα πρέπει να παραδοθεί η γνωμοδότηση του Συμβουλίου στον πρόεδρο της Βουλής.
www.kathimerini.gr