23 Σεπτεμβρίου 2012

Σαμαράς: Τελικά τι θέλει ο κ. Τόμσεν;


Σαμαράς: Τελικά τι θέλει ο κ. Τόμσεν;

Έντονο ήταν το παρασκήνιο  των διαπραγματεύσεων στη συνάντηση Στουρνάρα  με την τρόικα το βράδυ της Τετάρτης.,  όπου ο διάλογος του υπ. Οικονομικών με τον εκπρόσωπο του ΔΝΤ δεν ήταν και τόσο φιλικός μετά τις απαιτήσεις των δανειστών μας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Τόμσεν , απέρριπτε χωρίς συζήτηση κάθε κονδύλι πλην των περικοπών σε μισθούς, συντάξεις και επιδόματα. Η μια κουβέντα έφερε την άλλη και ο κ. Στουρνάρας είπε στον εκπρόσωπο του ΔΝΤ ότι οι περικοπές σε μισθούς, συντάξεις και επιδόματα ξεκίνησαν από 6,5 δις ευρώ και το πολύ-πολύ να φτάσουν στα 7,5 δις ευρώ, ένα ποσό που είναι συμμετρικό και με τον προϋπολογισμό.

Ο κ. Τόμσεν επέμενε σε μεγαλύτερη αύξηση, λέγεται ότι η απαίτηση έφτασε ως τα 9 δις ευρώ, ο κ. Στουρνάρας είπε ότι δεν βάζει την υπογραφή του σε τέτοια μέτρα και μπροστά στην έλλειψη κατανόησης πρόσθεσε: «Τότε μου λες να υποβάλω την παραίτησή μου. Εγώ είμαι μόνος μου, δεν έχω πίσω μου κόμμα να με στηρίζει…». Την στιγμιαία έκρηξη εκτόνωσαν ο Κλάους Μαζούχ και ο Ματίας Μορς λέγοντας «Μη κάνετε έτσι θα τα βρούμε».

Ο κ. Τόμσεν διέκοψε τις συνομιλίες και έφυγε από το γραφείο του υπουργού Οικονομικών. Εικάζεται ότι επικοινώνησε με τη γενική διευθύντρια του ΔΝΤ  Κριστίν Λαγκάρντ, καθώς την επόμενη μέρα επέστρεψε στις διαπραγματεύσεις με αλλαγμένη διάθεση και πιο διαλλακτικός.

Ο πρωθυπουργός στη σύσκεψη των αρχηγών τη Πέμπτη το μεσημέρι  όταν πληροφορήθηκε το επεισόδιο μεταξύ του υπουργού Οικονομικών και του εκπροσώπου του ΔΝΤ  ξέσπασε: «Τελικά τι θέλουν, γιατί κάτι θέλουν» είπε ο Αντώνης Σαμαράς.

Οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί υποπτεύονται πως η άκαμπτη στάση του Πόουλ Τόμσεν υποκρύπτει τη βούληση του ΔΝΤ να υπάρξει ένα κούρεμα του ελληνικού χρέους  το οποίο δεν θεωρεί με τα σημερινά δεδομένα βιώσιμο.
Star.gr