20 Ιανουαρίου 2012

Αποκαλυπτικός ο διάλογος του καπετάνιου του Costa Concordia με τον (έξαλλο) λιμενικό

Aποκαλυπτικός είναι ο διάλογος των λιμενικών αρχών του Λιβόρνο με τον καπετάνιο του Costa Concordia, τη στιγμή που ο δεύτερος εγκαταλείπει το πλοίο και οι λιμενικοί από τον ασύρματο τού ζητούν πληροφορίες για την εξέλιξη της επιχείρησης διάσωσης.

Ιδού ένα μικρό απόσπασμα του διαλόγου μεταξύ του καπετάνιου Σκετίνο και του λιμενικού Ντε Φάκο, όπως το δημοσιεύει ο βρετανικός Guardian:

- Τώρα το πλοίο βυθίζεται
- Ανέβα τώρα από τη μικρή σκάλα και πες μου πόσοι επιβάτες είναι ακόμα επάνω. Πρέπει να μου πεις αν υπάρχουν παιδιά, γυναίκες, άνθρωποι με ειδικές ανάγκες... Ακου Σκετίνο, εσύ μπορεί να σώθηκες από τη θάλασσα, αλλά θα σου.... ειλικρινά θα το πληρώσεις! Θα σου κάνω κακό! Πήγαινε τώρα επάνω!
- Είμαι εδώ με τις ομάδες διάσωσης, εδώ είμαι δεν πάω πουθενά...
- Τι ακριβώς κάνεις;
- Συντονίζω την επιχείρηση διάσωσης..
- Από εκεί τι ακριβώς συντονίζεις; Ανέβα επάνω να συντονίσεις από το πλοίο. Αρνείσαι;
- Δεν αρνούμαι...
- Μπορείς να μου πεις το λόγο για τον οποίο δεν πηγαίνεις επάνω;
- Δεν μπορώ να ανέβω γιατί η μηχανή της λέμβου έχει σταματήσει...
- Ανέβα επάνω, είναι διαταγή. Μην μου λες άλλες δικαιολογίες. Έδωσες διαταγή να εγκαταλείψουν όλοι το πλοίο. Τώρα εγώ έχω την ευθύνη. Πήγαινε επάνω! Είναι σαφές;
[...]
- Πόσοι άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους;
- Δεν γνωρίζω. Έχω ακούσει για τουλάχιστον για έναν νεκρό. Εσύ πρέπει να μου πεις πόσοι είναι νεκροί. Ήμαρτον!
- Καταλαβαίνεις ότι είναι σκοτάδι και δεν βλέπω τίποτα;
- Και τι θα πει αυτό; Θέλεις να πας σπίτι Σκετίνο; Μου λες ότι είναι νύχτα και θέλεις να πας σπίτι; Ανέβα τώρα από τη μικρή σκάλα και πες μου τι μπορεί να γίνει. Τώρα!
 

Την Πέμπτη ξεκίνησαν εκ νέου οι έρευνες για επιζώντες στο εσωτερικό του κρουαζιερόπλοιου, ενώ επιταχύνονται οι προετοιμασίες για την άντληση των καυσίμων από τις δεξαμενές του.

Οι έρευνες των σωστικών συνεργείων διεκόπησαν την Τετάρτη για λόγους ασφαλείας, όταν διαπιστώθηκε μικρή μετακίνηση του πλοίου.

Ο μέχρι τώρα απολογισμός αναφέρει ότι 11 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ενώ αγνοείται η τύχη άλλων 20. Ο πλοίαρχος, ο οποίος αποφυλακίστηκε και παραμένει σε κατ' οίκον περιορισμό, φέρεται να δήλωσε ότι δεν εγκατέλειψε το πλοίο, απλώς ...έπεσε κατά λάθος σε σωστική λέμβο και μετά δεν μπορούσε να επιστρέψει.

Τα συνεργεία διάσωσης έχουν περιθώριο 12 ώς 24 ώρες για να ολοκληρώσουν τις έρευνες για επιζώντες. «Το περιθώριο για την ολοκλήρωση της επιχείρησης είναι 12 ως 24 ώρες» τόνισε ο Μοντέστο Ντίλντα, επικεφαλής της ομάδας δυτών της πυροσβεστικής.

Το έργο των δυτών είναι πολύ δύσκολο: πρέπει να διασχίσουν διαδρόμους και άλλα μέρη του πλοίου που πλημμυρίσει, να ανοίξουν σφραγισμένες πόρτες και να μετακινήσουν σωρούς διαφόρων αντικειμένων.