21 Νοεμβρίου 2010

«Το τρέξιμο μου ξαναχάρισε τη ζωή»




Η πάθησή του δεν στάθηκε εμπόδιο στο χόμπι του: το τρέξιμο. Ο 35χρονος λογιστής κ. Μάνθος Τζιγέρογλου, παρ΄ ότι πριν από ενάμιση χρόνο έμαθε ότι πάσχει από μια σοβαρή διαταραχή του αίματος, που ονομάζεται μυελοϋπερπλαστικό σύνδρομο, ξυπνά κάθε μέρα στις 6 το πρωί και τρέχει επί μία ώρα. Συμμετείχε και στον Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας και κέρδισε το στοίχημα που είχε βάλει με τον εαυτό του: έφθασε στο Παναθηναϊκό Στάδιο έπειτα από τέσσερις ώρες και 13 λεπτά. Ο ίδιος πιστεύει ότι αν δεν τον έπιαναν κράμπες μπορεί να είχε κάνει καλύτερο χρόνο. 
«Ως το 25ο χιλιόμετρο “πέταγα”», λέει ο Μάνθος Τζιγέρογλου περιγράφοντας τον δικό του μαραθώνα κατά τη συμμετοχή του στη μαραθώνια διαδρομή. Και συνεχίζει: «Στην Ανθούσα όμως έπαθα αφυδάτωση, ίσως επειδή πριν από δύο-τρεις ημέρες είχα περάσει ίωση και με έπιασαν κράμπες. Από το 25ο χιλιόμετροως και το Παναθηναϊκό Στάδιο έτρεχα με κράμπες. Είχα όμως βάλει στοίχημα ότι θα τερματίσω έστω και μπουσουλώντας και αυτό μου έδινε δύναμη. Δεν σκέφτηκα ούτε στιγμή να εγκαταλείψω». Δυνατός, χαμογελαστός, αισιόδοξος... Βλέποντάς τον πιστεύεις ότι όλα στη ζωή του πάνε πρίμα. Η αλήθεια όμως είναι διαφορετική. «Για την ασθένειά μου έμαθα πριν από περίπου ενάμιση χρόνο από μια απλή εξέταση αίματος. Επειδή έτρεχα, ερασιτεχνικά, έκανα πάντα τις απαραίτητες εξετάσεις. Δεν ένιωθα κάποια κόπωση, ούτε είχα άλλο σύμπτωμα. Οι εξετάσεις έδειξαν ψηλά τα αιμοπετάλια και τα λευκά αιμοσφαίρια. Οριακά ήταν τα ερυθρά αιμοσφαίρια. Στην αρχή οι γιατροί μου είπαν ότι πιθανότατα είχα περάσει κάποια λοίμωξη. Ηρέμησα κάπως. Συνέχισα τις προπονήσεις μου και να εργάζομαι 12 ώρες την ημέρα. Επανέλαβα τις εξετάσεις έπειτα από πέντε-έξι μήνες χωρίς να έχω κάποια ενόχληση. Δυστυχώςόλα ήταν πολύ υψηλά στο αίμα. Τότε ξεκίνησαν οι δυσκολίες μου. Ενιωθα καλά, αλλά οι γιατροί μού έλεγαν “υπάρχει πρόβλημα στο αίμα σου”. Πήγα σε έναν αθλητίατρο ο οποίος με ρώτησε πόσο καιρό έχω αυτή τη διαταραχή. Του απάντησα “έξι μήνες” και αυτός μου είπε:“Μάνθο, άργησες. Τρέξε σε αιματολόγο”» .

Ο κ. Τζιγέρογλου επισκέφθηκε αρκετούς αιματολόγους οι οποίοι έπειτα από λίγο καιρό του είπαν ότι έπρεπε να υποβληθεί σε οστεομυελική βιοψία. Η εξέταση έδειξε ότι πάσχει από μυελοϋπερπλαστικό σύνδρομο.